پشتیبانی

۰۹۱۹۱۲۳۰۶۵۳

تعادل میان مهارت مکالمه و شنیداری برای یادگیری زبان

در کلاس‎های زبان خارجی، دانش‎آموزها اغلب بیشتر گوش می‎دهند تا صحبت کنند- به صدای فردی با تلفظ درست و دقیق، حال معلم و یا صدای ضبط شده که اصطلاحاتی را به‎کار ‎می‎برد و مهارت ادراکشان را از طریق فعالیت‎های نوشتاری مانند بازی‎های وصل‎کردنی امتحان می‌کنند، گوش می‌دهند. این نوع تمرین کردن باعث می‌شود تا دانش‎آموز‌ها اطلاعات ورودی درستی از زبان داشته باشند، اما پژوهشهای زیادی نشان می‌دهند صحبت کردن زبان به عنوان روشی برای یاد گرفتن بسیار ارزشمند است.

در مطالعات منتشر شده توسط Psychological Science، الیس هپمن و مریلن مک‎دونالد از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون مقایسه‌ای بین تمرین درک کردن زبان به صورت شنیداری و صحبت کردن زبان در یادگیری زبان خارجی انجام دادند. تحقیقات آن‎ها ریشه در تفاوت میان تحقیقات حافظه و توصیه‎های موجود برای کلاس‎های زبان خارجه دارد:

پژوهشگران در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه توضیح دادند:” نکات موجود در پژوهشهای مربوط به حافظه نشان می‎دادند تولید زبان (صحبت کردن) تجربه یادگیری بسیار قوی‌ای برای فرد به وجود می‌آورد؛ در صورتی که در شیوه‌های یادگیری زبان دوم خارجی به شدت روی اهمیت ادراک (گوش دادن) به جای تولید (صحبت کردن) برای یادگیری زبان تمرکز می‌شود.”

پژوهشگر‌ها پیشنهاد می‎دهند تمرین تولید زبان، به معنی استفاده از تمرین‎های صحبت کردن و بازخورد دادن بلافاصله در مورد آن، می‎تواند توانایی دانش‎آموز‌ها را در صحبت کردن و درک صحبت دیگران ارتقا دهد.

هاپمن می‎گوید:“اصلا عجیب نیست که تمرین صحبت کردن باعث بهبود شیوه صحبت کردن می‌شود، اما در این پژوهش می‎خواستیم ببینیم، آیا تمرین مکالمه می‎تواند باعث بهبود درک زبان شود یا خیر.”

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}